Épülgető vicinális

Nyár lévén van némi időm pályát építeni és az elmúlt napokban a 2011-ben megkezdett vicinálisommal foglalkoztam. A megállóhelyekről és egy állomásról már régebben mutattam képeket, most a táj építése következett. Ennek előzménye a tavalyi nyár: az Erdőépítő program elkészítése és tesztelése a ManagedCode programozó duó fáradhatatlan mukájával. Enélkül ugyanis nem tudtam volna most a pályaépítést folytatni, vagy legalábbis nem emberi módon. A megépült táj nagy része ezzel a programmal készült, igyekeztem elfogadható aljnövényzetet gyártani 3D-s formában. A megállóhelyeken sűrűbb lett, ez erőpróba a videokártyáknak, a nyílt pályán kicsit ritkább. De lássuk a képeket!

Az elkészült szakasz nagyjából három kilométeres, de az egész pálya összesen 25 kilométer. Az első és az utolsó állomás még semmilyen szinten sincs készen, még vágányok sincsenek, így az a tervem, hogy ezek nélkül fogom kiadni a pályát, körülbelül 16 kilométeren. Szóval van még munka bőven vele.

Készítettem egy videót is, ami elég vacak minőségű a Youtube-on keresztül, de azért nézzétek meg.

FPS

Biztos felmerül bennetek a kérdés, hogy milyen FPS-sel fut a pálya. Az újabb, fejlesztésre használt gépemen, amiben négymagos 3,4 GHz-es Intel i3 proci és 8 GB RAM ketyeg egy Nvidia GeForce GTX 650 2 GB videokártyával nagyjából 60-100 FPS-t lehet elérni. Ezen a gépen a “könnyű” pályák 200-500 FPS-t produkálnak, a nagyon könnyűek ennél többet. A közismerten “nehéz” First Brno Track ezen a gépen 35-90 FPS-t hoz, de egy helyen lemegy 12-re. Ezt az amerikaiak által továbbfejlesztett 1.4.3.1-es OpenBVE-vel tudtam elérni, ami kihasználja a nagyobb mennyiségű RAM-ot, vagyis az én 8 GB-omat. Az ablakméretet még nem mondtam: 1200×750-es felbontással ablakban játszottam.

A régebbi gépemben egy kétmagos 2,5 GHz-es AMD Athlon 64 X2 4800+ proci dübörög 2 GB RAM-mal és alaplapi ATI Radeon X1250 videokártyával. Ezen az 1.4.3.0-ás OpenBVE-ben viszont csak 1-6 FPS-t sikerült elérni 960×600-as ablakban…

Épülgető vicinális” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Kedves Phontanka! Én is ismerkedem a pálya építés alap részeivel, jó lenne hasonlót készíteni.
    Én egy valós vezetésű Hódmezővásárhely-Szentes-Kunszentmárton-Lakitelek-Kiskunfélegyháza-Csongrád-Szentes körvonalú (pont körvasúti pálya ez a valóságban, ezzel körben járható lenne ez így az egész) pályán gondolkodok, de jelenleg nagyon kevés tudással. Egyenlőre elhatározásom van csak, de nagyon nagyon sok minden hiányzik, és nagyon jó lenne végig vinni, ilyen minőségben, mint a te pályád. Na majd egyszer csak :)
    Nagyon szép ez a kis pályarész, gratulálok. :)

    Üdv.: Atis

    • Köszönöm! Kitartást kívánok a pályaépítéshez! Facebookon az OpenBVE – Hungarian Centrum csoportban vagy az Index fórum BVE Train topikjában szívesen segítünk, ha szükséges!

Vélemény, hozzászólás?

